1. XP és DP nyerési mechanika:
- Egy harc során a játékos nem szerezhet több XP-t mint az XP csík 20%-a. Íme egy táblázat a maximális értékekről az első pár szinthez:
Szint ...............XP ............... XP Maximum
1 ............... 650 ............... 130
2 ............... 1917 ............... 383
3 ............... 4230 ............... 846
4 ............... 8693 ............... 1738
5 ............... 14583 ............... 2916
6 ............... 22885 ............... 4577
7 ............... 34936 ............... 6987
8 ............... 52435 ............... 10487
9 ............... 73125 ............... 14625
10 .............. 94104 ............... 18820
-A kapott XP mennyiséget alapvetően a játékos és a mob szintjének különbsége adja:
Mob szintje ............... XP
-10 és kevesebb ........ 1%
-9 ............... 10%
-8 ............... 20%
-7 ............... 30%
-6 ............... 40%
-5 ............... 50%
-4 ............... 60% vagy 70%
-3 ............... 90%
-2 ............... 100%
-1 ............... 100%
0 ............... 100%
+1 ............... 105%
+2 ............... 110%
+3 ............... 115%
+4 és több .......... 120%
- Attól függ, hogy 60 vagy 70%, hogy mekkora a szintünk. Lvl 1-10-ig 60%, onnantól fölfelé pedig 70%.
-Elméletileg a karakter aki a halálos ütést méri, mindig kap 10%-ot függetlenül attól, hogy mennyi sebzést vitt be ha csapatban ölik a mobot. Ezután mindenki a bevitt sebzésnek megfelelő %-nyi XP-t kapja a mob halálakor. Ez akkor érvényes, ha több játékos úgy öl le egy mobot, hogy nincsenek egy groupban.
-Ha egy groupban van a csapat, akkor sokkal bonyolultabb a számítás. Legyen elég annyi, hogy a mob szintjét mindig a csapatban legmagasabb szintű játékoshoz méri a játék, és eszerint oszt XP-t. Itt is érvényes a halálos ütést adó játékos 10%-nyi XP-je.
2. XP veszteség
- Ha valaki PVE-ben meghal, elveszíti XP csíkjának 3%-át. Ebből egy százalék véglegesen elveszik. A maradék 2%-ot vissza lehet szerezni a Soul Healertől.
-Ezen kívül ha valaki meghal, Soul Sicknesstől szenved. minél gyakrabban halunk meg annál hosszabb lesz ennek az átoknak az ideje, ami lényegesen csökkenti MINDEN statunkat a sebességtől elkezdve, a védelmünkön át a támadó képességeinkig. ha 4 percen belül többször halunk, ennek az átoknak az ideje egyre hoszabb lesz. Ha 4 percig nem halunk meg, akkor az átok az alap időtartammal jelentkezik halál esetén.
-Több halál esetén, a visszaszerezhető XP mennyiség soha nem haladja meg a teljes XP csíkunk negyedét. Tehát ha például 10 millió xp kell nekünk és jelenleg az elvesztett XP-nk 2,5 millió, akkor újbóli halál esetén sem nő a visszaszerezhető XP 2,5 millió fölé. Ergo a 3%-nyi XP amit a következő halállal elvesztünk visszaszerezhetetlen, és teljes egészében elveszik.
3. DP nyerés
-Minden mobnak a játékban fix, előre meghatározott DP-t kell adnia a szintjétől függetlenül. Ehhez az alapértékhez hozzáadódik a játékos szintje ami kiad egy alapértéket. Ezután egy bónusz adódik ehhez az értékhez attól függően, hogy mi a szintkülönbség a mob és a játékos között.
Type of monster ............... DP
Normal monster of rank 1 ............... 40
Normal monster of rank 2 ............... 40
Normal monster of rank 4 ............... 55
Elite monster of rank 3 ............... 213
Elite monster of rank 4 ............... 275
Normal Abyss monster of rank 2 ............... 106
-Például:
Egy 16-os Asmo lenyom egy 18-as Black Claw Elite Fighter-t. Az alap DP 275+16=291 DP. Ehhez hozzájön a bónusz, mivel a játékos két szinttel kisebb: 291*1,1 = 320 DP.
- Csapatoknál a DP nyerés ugyanúgy működik mint az XP.